Go to content
  • Svenska

Om utlandet

Indien

Ekonomiskt nödställd - Hjälp till självhjälp

Spärra kreditkort

Kontakt med försäkringsbolag

Hjälp med överföring av pengar 

Spärra kreditkort

Om du behöver spärra dina kreditkort kan du ringa den bank, som utfärdat kortet.

Lista över de vanligaste bankerna finner du på Kontakta oss | Swedishbankers  

VISA Tel: 000-800-100-1219 Web: www.visa.com   MasterCard Tel: 000-800-100-1087 Web: www.mastercard.com      

Kontakt med försäkringsbolag (öppet 24/7)

Kontakta alltid ditt försäkringsbolag vid problem i utlandet.
Behöver du nå ambassaden utanför kontorstid, ring UD-jouren på tel: +46 8 405 5005.
Nedanstående bolag är sammanhållande för svenska försäkringar.

SOS-International A/S Tel: +45-70 10 90 50 E-mail: sos@sos.eu   Falck TravelCare AB Tel: +46 8 587 717 17 E-mail: fga@se.falck.com

Hjälp med överföring av pengar

Är du i akut behov av pengar kan du använda dig av MoneyGram eller Western Union för att snabbt få pengar överförda till Indien. 

Närmaste MoneyGram- kontor i förhållande till ambassaden. India Post Malcha Marg Chanakyapuri New Delhi 110021 Tel: +91 11 2611 1883 Web: www.moneygram.se   Närmaste Western Union-kontor i förhållande till ambassaden: Western Union - Bank of Baroda NDMC Shopping Complex Yashwant Place, Chanakyapuri New Delhi 110021 Tel: +91 11 2467 2407 Web: www.westernunion.se  

Ekonomisk hjälp

Här finns grundläggande information som gäller för alla länder. I vissa länder gäller dessutom ytterligare villkor. Kontakta ansvarig ambassad för mer information.

Läs mer