Go to content

Sveriges ambassad i Köpenhamn söker en heltidsanställd chaufför/vaktmästare

Sveriges ambassad i Köpenhamn är en av Sveriges cirka 100 utlandsmyndigheter. För närvarande arbetar 9 personer på ambassaden varav tre är diplomater från Sverige och sex är lokalt anställda. Ambassaden företräder Sverige i Danmark samt ger myndighetsservice till svenska medborgare.

Nu söker vi en lokalt anställd chaufför/vaktmästare till ambassadkansliet och det officiella residenset.

Sista ansökningsdag: 28 april 2023

Tillträde: snarast

Arbetsuppgifter:

  • Persontransporter, post- och budkörning.
  • Skötsel av ambassadbilarna.
  • Vaktmästaruppgifter såsom kontorsservice och teknisk service inklusive diverse inköp.
  • Biträda inför och under arrangemang i residenset.
  • Vissa fastighetsärenden.

Kvalifikationer:

  • Dokumenterad god körvana samt god lokalkännedom.
  • Tala och skriva korrekt danska och engelska. Kunskaper i svenska språket är meriterande.
  • Förmåga att arbeta självständigt och att samarbeta i grupp.
  • Flexibilitet och god planerings- och initiativförmåga.
  • Hög ansvars- och servicekänsla.

Vi tillämpar dansk och svensk arbetslagstiftning. Kvällstidstjänstgöring förekommer och ibland arbete även under helg.

Den utlysta tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tre månaders provtjänstgöring. Individuell lönesättning tillämpas.

Upplysningar om tjänsten inkl. anställningsvillkor mm lämnas av Helena Melin Hultgren, +45 33 36 03 78.

Välkommen med din ansökan inklusive personligt brev, meritförteckning och löneanspråk via e-post till ambassaden.kopenhamn@gov.se senast den 28 april 2023. Märk ansökan med ”Tjänst 2023”.

Senast uppdaterad 30 mars 2023, 12.07