Go to content

Vi rekryterar!

Sveriges ambassad i Haag söker en konsulär assistent med ansvar för ambassadens reception och växel med tillträde 1 november 2025.

En tjänst som konsulär assistent med ansvar för ambassadens reception och växel blir ledig på Sveriges Ambassad i Haag med tillträde den 1 november 2024. Receptionisten ingår i den konsulära gruppen och bistår i handläggningen av vissa konsulära ärenden.

Vi söker dig som är van att bemöta och kommunicera med olika människor. Du är noggrann, ansvarsfull och kan arbeta under stress. Ambassadens arbetsspråk är svenska, engelska och nederländska. Vi ser gärna att du talar svenska. Goda kunskaper i engelska och nederländska behövs. 

Tjänsten är en anställning på heltid. Deltidsanställning kan diskuteras. Provanställning i sex månader gäller. Vi tillämpar individuell lönesättning och lönen betalas ut i euro. Du ska vara införsäkrad i det nederländska allmänna sjuksystemet. Säkerhetsprövning och registerkontroll genomförs före anställning. En "Verklaring omtrent Gedrag" (VOG) lämnas in av nederländska medborgare. 

Mer information om tjänsten lämnas av Marie Edström, administrativ chef, tel. +31 (0)70 412 02 00.

Är du intresserad av tjänsten? Skriv då och berätta om dig själv och varför du är intresserad av tjänsten. Välkommen med din ansökan samt CV senast den 1 oktober 2024. Märk din ansökan ”Konsulär assistent med ansvar för receptionen” och sänd den till ambassadens organisatoriska brevlåda, ambassaden.haag@gov.se.

Information om ambassadens verksamhet finns på denna webbplats, se till exempel länk till: Om ambassaden 

Senast uppdaterad 11 sep. 2024, 12.34